-
BLIK
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej mSilesiaBank.
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego w Śląskim Banku Spółdzielczym "Silesia" w Katowicach lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną mSilesiaBank (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację ze sklepu Google Play, dla systemu iOS aplikacja jest dostępna w sklepie App Store)
Dlaczego warto?
Przydatne informacje
Limity transakcyjne
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się bankowości internetowej eBankNet (Mój profil -> Zarządzanie limitami).
Limit | Limit domyślny | Limit maksymalny |
gotówkowy | 500 zł | 5 000 zł |
bezgotówkowy | 500 zł | 5 000 zł |
internetowy | 500 zl | 5 000 zł |
Podane limity są limitami dziennymi.
Zarejestruj/zaloguj się do aplikacji mobilnej mSilesiaBank
- Pobierz aplikację mSilesiaBank ze sklepu Google Play lub App Store
- Uruchom usługę BLIK akceptując Regulamin korzystania z Usługi BLIK oraz wybierając konto osobiste powiązane z tą usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK)
- Wybierz ikonkę BLIK
- Zacznij korzystać z BLIKA
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji mSilesiaBank oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyższą instrukcją.
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej mSilesiaBank
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- To już wszystko - zakupy opłacone
Wypłata gotówki z bankomatu*:
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
- Podaj kwotę transakcji
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej mSilesiaBank
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej mSilesiaBank poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- Wypłata dokonana
*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej mSilesiaBank
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację mSilesiaBank
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe;
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją mSilesiaBank i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej;
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja mSilesiaBank. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem bankowości internetowej eBankNet w zakładce Mój Profil.
BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy.
Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść - BLIK stop oszustom!