Skip to main content

Profil zaufany

12-08-2020

mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w naszym Banku. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Sprawdź listę wszystkich spraw, jakie załatwisz wykorzystując profil zaufany.

Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej eBankNet, podałeś w Banku swój adres e-mail i nr telefonu:

Załóż Profil Zaufany

Czym jest mojeID?

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Możliwości oferowane przez mojeID

  • Potwierdzenie tożsamości
  • Logowanie do istniejącego konta
  • Autoryzacja operacji

Zastosowanie

  • Usługi publiczne
    Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu).
    Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
  • e-Commerce
    Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu); dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
  • Energetyka
    Rejestracja wniosku/formularza,
    przedłużenie umowy, dostęp do portalu klienta
  • Medycyna
    Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych,
    zakup leków przez internet
  • Media
    Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo,
    opłacanie abonamentu
  • Ubezpieczenia
    Sprzedaż polisy przez internet, odnowienie polisy (Direct)

mojeID w pytaniach i odpowiedziach

  • Co to jest mojeID?
    mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
  • Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
    Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
  • Jaką mam korzyść z używania mojeID?
    Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
    Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
  • Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
    Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
  • Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
    Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
Znajdziesz nas też tutaj