Regulamin korzystania z usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej Śląskiego Banku Spółdzielczego „Silesia” w Katowicach §1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE 1. Niniejszy regulamin, zwany dalej Regulaminem, określa zasady korzystania z Usługi BLIK w Aplikacji Mobilnej przez Klientów Śląskiego Banku Spółdzielczego „Silesia” w Katowicach. 2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają: 1) Aplikacja Mobilna – bezpłatna aplikacja mobilna Banku - mSilesiaBank, umożliwiająca Użytkownikom korzystającym z SBI eBankNet, dostęp do rachunków bankowych i innych produktów bankowych oraz dokonywanie autoryzacji złożonych dyspozycji z wykorzystaniem urządzeń mobilnych; 2) Akceptant – podmiot, który udostępnia zapłatę za usługę lub towar za pośrednictwem Usługi BLIK; 3) Bank – Śląski Bank Spółdzielczy Silesia w Katowicach; 4) Klient – osoba fizyczna lub podmiot, która/y w ramach zawartej z Bankiem umowy o prowadzenie rachunku, posiada dostęp do bankowości elektronicznej SBI eBankNet; 5) Kod BLIK – jednorazowy sześciocyfrowy kod, generowany w Aplikacji Mobilnej, służący do autoryzacji Transakcji BLIK przez Użytkownika Aplikacji Mobilnej; 6) Kod PIN – czteroznakowy kod ustanowiony w procesie aktywacji Aplikacji Mobilnej; 7) System BLIK – schemat płatności mobilnych, który umożliwia Użytkownikowi Aplikacji Mobilnej dokonywanie Transakcji BLIK; 8) Szybka Płatność – Transakcja BLIK dokonana z wykorzystaniem Kodu BLIK, który został wyświetlony Użytkownikowi bez zalogowania Użytkownika do Aplikacji Mobilnej; 9) Terminal POS – terminal umożliwiający dokonywanie transakcji bezgotówkowych przy wykorzystaniu Usługi BLIK; 10) Transakcja BLIK – transakcja płatnicza zainicjowana przez Użytkownika Aplikacji Mobilnej, za pośrednictwem Systemu BLIK, wymagająca autoryzacji Kodem BLIK; 11) Umowa – umowa o Pakiet, umowa o prowadzenia rachunku bankowego wraz z innymi produktami i usługami bankowymi; 12) Urządzenie mobilne – wielofunkcyjne urządzenie przenośne z dostępem do internetu, integrujące w sobie funkcje komputera i/lub telefonu komórkowego; 13) Usługa BLIK – usługa umożliwiająca dokonywanie Transakcji BLIK; 14) Użytkownik Aplikacji Mobilnej – osoba, która jest umocowana przez Klienta do dysponowania rachunkiem bankowym w ramach posiadanych uprawnień w SBI eBankNet w imieniu i na rzecz Klienta; §2. UŻYTKOWNICY USŁUGI BLIK 1. Użytkownikiem Usługi BLIK może być Użytkownik Aplikacji Mobilnej mSilesiaBank, który zapoznał się i zaakceptował niniejszy Regulamin. 2. Bank umożliwia dostęp do Usługi BLIK Klientom Banku na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. §3. AKTYWACJA USŁUGI BLIK 1. Po spełnieniu wymagań określonych w § 2 Użytkownik Aplikacji Mobilnej aktywuje usługę BLIK za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej. 2. Akceptacja Regulaminu jest równoznaczna z zawarciem umowy o Usługę BLIK. 3. Akceptując niniejszy Regulamin, Klient upoważnia Bank, na mocy art. 104 ust. 3 Ustawy prawo bankowe, w celu korzystania jako Klient Banku z Usługi BLIK, jak i w celu dokonywania Transakcji BLIK, w okresie korzystania przez Użytkownika Aplikacji Mobilnej z Usługi BLIK, do przekazywania informacji stanowiących tajemnicę bankową w rozumieniu art. 104 Ustawy prawo bankowe pozostających w związku z realizacją zadań i czynności w ramach obsługi Systemu BLIK do: Polskiego Standardu Płatności Sp. z o.o. i KIR S.A. 4. Użytkownik Aplikacji Mobilnej w każdym czasie może zmienić Rachunek, który będzie powiązany z Usługą BLIK. 5. Użytkownik Aplikacji Mobilnej, który chciałby korzystać z Usługi BLIK na więcej niż jednym Urządzeniu mobilnym, powinien dokonać aktywacji Aplikacji Mobilnej oraz Usługi BLIK na każdym z tych urządzeń odrębnie. Należy jednak pamiętać, że Klient może posiadać tylko jedną aktywną Usługę BLIK powiązaną z jednym Rachunkiem. 6. Użytkownik Aplikacji Mobilnej może wyłączyć Usługę BLIK w każdej chwili w trybie natychmiastowym, poprzez: 1) Wyłączenie usługi BLIK w ustawieniach w Aplikacji Mobilnej 2) Odinstalowanie Aplikacji Mobilnej 7. Wypowiedzenie, rozwiązanie lub wygaśnięcie Umowy rachunku bankowego, który został powiązany z Usługą BLIK, skutkuje uniemożliwieniem korzystania z Usługi BLIK z chwilą skutecznego upływu okresu wypowiedzenia, rozwiązania lub wygaśnięcia, o ile Klient nie dokonał wyboru innego Rachunku w Aplikacji Mobilnej. 8. Ponowne korzystanie z Usługi BLIK jest możliwe dopiero po ponownej aktywacji tej usługi. § 4. TRANSAKCJE REALIZOWANE ZA POŚREDNICTWEM USŁUGI BLIK 1. Usługa BLIK daje możliwość dokonywania: 1) Bezgotówkowych transakcji w Terminalach POS oraz przez Internet u Akceptantów; 2) Wypłat gotówki w bankomatach oznaczonych znakiem systemu BLIK; 3) Przelewów na telefon; Informacje na temat dostępności nowych funkcjonalności będą zamieszczane na stronie internetowej Banku. 2. Dokonanie Transakcji BLIK i jej autoryzacja w ramach Usługi BLIK wymaga: 1) Odblokowania Urządzenia mobilnego; 2) Zalogowania do Aplikacji Mobilnej; 3) Wygenerowania Kodu BLIK w Aplikacji Mobilnej; 4) Wprowadzenia wygenerowanego Kodu BLIK w Terminalu POS w sklepie stacjonarnym, w bankomacie lub na stronie internetowej, w celu autoryzacji Transakcji BLIK; 5) Potwierdzenia Transakcji BLIK w Aplikacji Mobilnej kodem PIN, ustanowionym w procesie aktywacji Aplikacji Mobilnej, w przypadku gdy jest to konieczne. 3. Momentem otrzymania zlecenia płatniczego przez Bank dla Transakcji BLIK jest moment autoryzacji Transakcji BLIK przez Użytkownika Aplikacji Mobilnej. 4. Kod BLIK jest ważny 2 minuty od momentu jego wygenerowania. 5. W przypadku dokonywania Szybkich Płatności w Terminalu POS poniżej limitu określonego na stronie internetowej Banku, Bank nie wymaga zalogowania się do Aplikacji Mobilnej, ani podania kodu PIN potwierdzającego Transakcję BLIK, a autoryzacja transakcji odbywa się w oparciu o numer urządzenia, na którym zainstalowana jest Aplikacja Mobilna. Po 5 kolejnych tego typu Transakcjach BLIK wymagane jest dokonanie Transakcji BLIK z użyciem kodu PIN. Licznik jest resetowany przez podanie kodu PIN podczas potwierdzania wypłaty gotówki za pośrednictwem kodu BLIK w bankomacie lub podczas logowania się do Aplikacji Mobilnej. Jeżeli kwota Szybkiej Płatności przekracza limit określony na stronie internetowej Banku lub Szybka Płatność jest wykonywana w innym kanale niż Terminal POS, wymagane jest potwierdzenie tej Transakcji BLIK kodem PIN w Aplikacji Mobilnej. 6. Bank odmawia realizacji Transakcji BLIK w przypadku, gdy: 1) Rachunek został zamknięty; 2) Zostało odwołane pełnomocnictwo ogólne - przy czym odmowa realizacji Transakcji BLIK w tym przypadku nastąpi maksymalnie od drugiego dnia roboczego licząc od dnia złożenia dyspozycji odwołania pełnomocnictwa ogólnego; 3) Użytkownik Aplikacji Mobilnej podał nieprawidłowe dane podczas autoryzacji Transakcji BLIK; 4) Klient nie został uwierzytelniony; 5) Został przekroczony czas ważności Kodu BLIK; 6) Został przekroczony limit transakcyjny dla Transakcji BLIK; 7) Kwota Transakcji BLIK przewyższa wysokość dostępnych środków na Rachunku Klienta. 7. Anulowanie Transakcji BLIK jest możliwe do momentu dokonania autoryzacji Transakcji BLIK. Po dokonaniu autoryzacji Klient może odwołać Transakcję BLIK wyłącznie u Akceptanta, jeżeli istnieje taka możliwość i Akceptant wyraża na to zgodę. § 5. INNE POSTANOWIENIA 1. Użytkownik Aplikacji Mobilnej zobowiązany jest do: 1) Korzystania z przedmiotowej usługi zgodnie z zawartymi z Bankiem umowami oraz zapisami odpowiednich regulaminów produktowych; 2) Nieudostępniania osobom nieuprawnionym Urządzenia mobilnego, na którym znajduje się Aplikacja Mobilna z Usługą BLIK, Kodu BLIK oraz kodu PIN do Aplikacji Mobilnej; 3) Podejmowania niezbędnych środków bezpieczeństwa służących zapobieganiu wystąpienia nieautoryzowanych transakcji, w tym odpowiedniego zabezpieczenia Urządzenia mobilnego poprzez: a) aktualizacje systemu operacyjnego oraz Aplikacji Mobilnej, b) stosowanie oprogramowania antywirusowego, c) stosowanie zapór bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe, d) korzystanie z przeglądarek internetowych rekomendowanych przez Bank; 4) Ochrony i przechowywania osobno Urządzenia mobilnego z Aplikacją Mobilną, kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu Urządzenia mobilnego lub dostępu do Aplikacji Mobilnej z zachowaniem należytej staranności; 5) W przypadku utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia Urządzenia mobilnego, na którym znajduje się Aplikacja Mobilna z Usługą BLIK należy niezwłocznie dokonać zablokowania bankowości elektronicznej eBankNet (na etapie logowania do eBankNet „Zablokuj dostęp”) oraz dokonać zgłoszenia w placówce Banku. 2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają postanowienia regulaminów odpowiednich produktów bankowych. 3. Bankowi przysługuje prawo do zmiany Regulaminu, w przypadku: 1) Zmian w Usłudze BLIK lub w innych produktach mających wpływ na działanie Usługi BLIK, związanych z postępem technologicznym i informatycznym, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa lub ułatwienie korzystania z Usługi BLIK, o ile powodują one konieczność zmiany Regulaminu; 2) Wprowadzenia nowych lub zmiany obecnie obowiązujących przepisów prawa lub wydania przez uprawnione organy państwowe rekomendacji lub interpretacji w sprawie sposobu stosowania tych przepisów, jeżeli powoduje to konieczność dostosowania postanowień Regulaminu do rozwiązań wynikających z wydawanych przepisów prawa, rekomendacji lub interpretacji. 4. O zakresie wprowadzanych zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 2 Bank zawiadamia Użytkownika aplikacji w sposób określony w Umowie, w terminie nie później niż dwa miesiące przed datą ich wejścia w życie. 5. O zmianach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, Użytkownik aplikacji jest informowany z pominięciem trybu opisanego w ust. 4, poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Banku lub na wyciągu bankowym. Regulamin obowiązuje od 10 sierpnia 2023r.