Płatności mobilne

Dla Państwa jeszcze większej wygody Śląski Bank Spółdzielczy Silesia w Katowicach  uruchomił możliwość płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów komórkowych.

Płatności zbliżeniowe telefonem z aplikacją Planet Mobile HCE Wallet!


System płatności zbliżeniowych wykorzystuje najnowszą technologię Host Card Emulation (HCE). HCE to obecnie najnowszy jak również najbardziej perspektywiczny kierunek rozwoju płatności mobilnych, dokonywanych w formie zbliżeniowej przy użyciu telefonu komórkowego oraz „karty zapisanej w chmurze”. Technologia ta pozwala płacić zbliżeniowo telefonem, bez konieczności wiązania się umową z operatorem telekomunikacyjnym.

  • Płatności zbliżeniowe telefonem są tak samo proste jak płatności tradycyjną kartą – zamiast karty do terminala zbliżasz telefon. 
  • Możesz płacić telefonem wszędzie, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe VISA. 
  • wystarczy, że:

  • posiadasz rachunek osobisty ROR w naszym banku,
  • masz wydaną do rachunku kartę zbliżeniową VISA lub naklejkę zbliżeniową VISA payWave,
  • posiadasz telefon komórkowy z modułem komunikacji zbliżeniowej NFC oraz systemem Android w wersji 4.4 lub wyższej,
  • posiadasz dostęp do internetu w technologii WiFi lub GSM ( GPRS, HSPA, LTE lub inny zapewniający dostęp    do sieci Internet),
          następnie:
  • pobierz ze sklepu Google Play i zainstaluj na swoim telefonie aplikację Planet Mobile HCE Wallet,
  • przełącz moduł komunikacji zbliżeniowej NFC na aktywny,
  • uruchom aplikację i postępuj według wskazówek widocznych na ekranie telefonu,
  • nadaj i zapamiętaj hasło do aplikacji ( PIN lub wężyk – co najmniej cztery cyfry lub punkty),
  • zbliż kartę do telefonu lub wprowadź dane karty ręcznie,
  • pobierz i zapisz kod aktywacyjny,
  • wyjdź z aplikacji,
  • aktywuj usługę do karty dzwoniąc na Contact Center na numer 801 502 503 i prosząc o aktywację usługi HCE Wallet ( po udanej weryfikacji pracownik poprosi o podanie wygenerowanego wcześniej kodu aktywacyjnego).

Teraz możesz już płacić telefonem!

Zawsze! możesz usunąć kartę, odinstalować aplikację i zainstalować ją ponownie!

A oto kilka ważnych i przydatnych informacji:

  • do aplikacji logujesz się podając każdorazowo nadane wcześniej hasło,
  • pamiętaj aby opuszczając aplikację wylogować się,
  • aby dokonać płatności zbliżeniowej należy mieć aktywny moduł NFC,
  • ustawienie w aplikacji opcji “szybkie płatności” skutkuje tym, że w momencie płatności wystarczy mieć jedynie odblokowany telefon,
  • zalogowanie się do aplikacji na telefonie, umożliwia płacenie zbliżeniowe przez 10 dni, lub wykonanie 10 transakcji płatniczych. Po upływie 10 dni, lub wykonaniu 10 transakcji aby móc dalej płacić telefonem, należy zalogować się aplikacji (dostęp do internetu),
  • dla zwiększenia bezpieczeństwa po kilku dniach, lub kilku transakcjach, możesz zostać dodatkowo poproszony o zalogowanie się do aplikacji ( dostęp do internetu),
  • w zależności czy jest to karta VISA, czy naklejka VISA payWave - transakcje powyżej 30/50 PLN zatwierdzane są kodem PIN do karty na terminalu POS,
  • każda transakcja, niezależnie od kwoty, jest autoryzowana online w banku, co oznacza, że każdorazowo weryfikowane są m.in. dostępne środki na rachunku karty, jej status oraz limit transakcyjny.

Stosuj w praktyce podstawowe zasady bezpieczeństwa - nie lekceważ ich:

  • chroń swój PIN do karty i hasło do aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet – nie zapisuj ich, a w szczególności nie w telefonie;
  • nie udostępniaj swojego telefonu osobom trzecim – oddając telefon do serwisu odinstaluj aplikację;
  • zainstaluj (jeśli nie masz) w swoim telefonie legalny program antywirusowy;
  • nie instaluj w telefonie oprogramowania z niezaufanych źródeł;
  • wyłącz "Bluetooth", jeśli z niego nie korzystasz;
  • nie odpowiadaj na żadne e-maile/telefony dotyczące weryfikacji Twoich danych (np. identyfikatora, hasła) lub innych ważnych informacji - bank nigdy nie zwraca się o podanie danych poufnych;
  • w przypadku zagubienia - kradzieży telefonu, postępuj tak samo, jak w przypadku utraty karty - dla bezpieczeństwa ZASTRZEŻ KARTĘ!
    • telefonicznie w Infolinii Grupy BPS - tel.:+48 86 215 50 50 (7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę),
    • telefonicznie, korzystając z ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart -
      tel.:+48 828 828 828,
    • telefonicznie w dowolnym centrum VISA,
    • za pośrednictwem portalu kartowego dostępnego pod adresem www.kartosfera.pl
    • osobiście lub telefonicznie w placówce Banku, która wydała kartę,
    • osobiście w innym banku uczestniczącym w systemie VISA.

Zapraszamy do zapoznania się z publikacją Rady Bankowości Elektronicznej Związku Banków Polskich o nasilających się atakach na użytkowników smartfonów "Złośliwe oprogramowanie na smartfony z systemem operacyjnym Android" oraz inne artykuły z cyklu Bezpieczny Bank.

Kursy walut

Kursy walut2017-08-10 obowiązuje od godziny: 08:00
1 EUR4.1397
1 USD3.5278
1 CHF3.6291
1 GBP4.5608
więcej